Зміна назви об’єкта будівництва. Адміністративний аспект.
Згідно статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, тобто Мінрегіоном. Такий порядок затверджений наказом Мінрегіону від 16.05.2011 №45.
Згідно із п.10 Порядку склад та зміст проектної документації об’єктів будівництва на всіх стадіях проектування визначаються згідно з будівельними нормами. Такими нормами є ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації». Це основний документ, який визначає систему проектної документації для будівництва.
Відповідно до положень Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 16.05.2011 №45 (надалі – Порядок) коригування проектної документації – внесення змін до затвердженого (схваленого) проекту будівництва відбувається на підставі завдання на коригування.
В основних законах, які визначають порядок проектування та будівництва об’єктів «Про архітектурну діяльність», «Про регулювання містобудівної діяльності», термін «коригування проекту» не зустрічається. Але у ст. 7 Закону України «Про архітектурну діяльність» йдеться про умови внесення змін до проектної документації:
«Внесення змін до затвердженого проекту проводиться виключно за згодою автора проекту, а в разі відхилення від технічних умов – за погодження з підприємствами, установами та організаціями, які надали такі технічні умови, та замовником».
При цьому слід особливо підкреслити, що в жодному випадку при коригуванні проектної документації не може йтися про зміну назви об’єкту будівництва. Назва об’єкту будівництва має відповідати виданим містобудівним умовам і обмеженням (з врахуванням яких складається завдання на проектування (коригування), не змінюватися на всіх стадіях проектування та відображати вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація, капітальний ремонт) та його місце розташування (п. 8 Порядку).
Враховуючи, що назва об’єкту будівництва зафіксована у документі, який надає право на виконання будівельних робіт, будь-яка зміна його назви змушує розглядати ситуацію у контексті самовільного будівництва. Не кажучи вже про те, що об’єкт із назвою, яка відрізняється віз назви, наведеної у документі, що надає право на виконання будівельних робіт на цьому об’єкті, в експлуатацію органом держархбудконтролю потенційно не може бути прийнято.
У разі, якщо зміна назви об’єкту є неминучою (і це підтверджено змінами до містобудівних умов і обмежень) алгоритм дій замовника видається наступним:
1) Зупинити будівельні роботи;
2) Звернутися із заявою про скасування декларації чи анулювання діючого дозволу на початок виконання будівельних робіт;
3) Після скасування декларації чи анулювання дозволу звернутися із заявою про отримання дозволу на виконання будівельних робіт на підставі скоригованого проекту будівництва;
4) Після отримання дозволу відновити будівельні роботи відповідно до коригованого проекту.
Що стосується об’єктів, для проектування яких отримувати містобудівні умови і обмеження не потрібно, то тут питання вибору правильної назви об’єкта будівництва вже більшою мірою залежить від проектувальника.
Якщо ця стаття була корисною для вас просимо поставити п’ять зірочок нашій фірмі.
Підписуйтеся на наші інформаційні канали.
Facebook група ?ВІСНИК ЗАБУДОВНИКА
Viber канал ?ВІСНИК ЗАБУДОВНИКА
Telegram канал ?ВІСНИК ЗАБУДОВНИКА